یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سرقت سریالی کابل های مخابراتی در آبادان همچنان ادامه دارد؛

کابل‌های تلفنی که هفته‌ای یک بار غیب می‌شوند

تلفن

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱:۰۰


این روزها شهروندان آبادانی با معضل جدی سرقت کابل‌های شبکه تلفن ثابت مواجه هستند به‎ طوری که در روزهای گذشته تلفن مشترکان در اکثر مناطق مرکزی و حاشیه این شهر قطع شده است.

وایمکس نیوز -  اخیرا شاهد سرقت پی‌درپی کابل‌های تلفن در مناطق مختلف شهر هستیم که گله‌مندی شهروندان را به‌دنبال داشته است.
در همین راستا ارتباط تلفنی و اینترنتی بسیاری از مشترکان تلفن در مناطق مختلف آبادان قطع شده است.
این در حالی است که پیگیری‌های متعدد شهروندان به منظور جایگزین کردن کابل‌های مخابراتی در بسیاری موارد بی‌نتیجه مانده است.
یکی از شهروندان آبادانی در این راستا گفت: سرقت کابل‌های تلفن اخیرا بسیار افزایش یافته و به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است.
مهسا عباسیان بیان کرد: بنده برای وصل مجدد کابل تلفن منزل به مخابرات مراجعه کردم که مخابرات در پاسخ به مراجعه بنده ابراز کرد که کابل در انبار موجود نیست.
وی افزود: بنده مجبور شدم با هزینه شخصی خود کابل‌‌ها را خریداری کنم و این درحالی است که 10 روز بعد بار دیگر کابل‌های تلفن منزل بنده به سرقت رفت.
این شهروند آبادانی ادامه داد: مسوولان باید راهکار جدی به‌منظور رفع این معضل اتخاذ کنند.
یکی دیگر از شهروندان آبادانی در این خصوص افزود: کابل تلفن منزل ما هم تاکنون دو بار به سرقت رفته و بنده با هزینه شخصی اقدام به وصل مجدد تلفن منزل کردم.
علی امیری عنوان کرد: متاسفانه این معضل همچنان ادامه دارد و روزانه خبر سرقت کابل‌های همسایه و مناطق اطراف شنیده می‌شود.
وی افزود: امروزه که بسیاری از کارهای روزانه افراد بر پایه ارتباطات است قطعی مکرر تلفن به مدت طولانی و پی‌درپی مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به‌وجود آورده است.
این شهروند آبادانی ادامه داد: نیروی انتظامی باید با ناامن کردن فضا برای سارقان از ادامه این روند جلوگیری کند.
یکی دیگر از شهروندان آبادانی گفت: در آستانه سال‌ نو سرقت کابل‌های تلفن مشکلات بسیاری را برای شهروندان آبادانی ایجاد کرده است.
محمود تیلا افزود: مردم توانایی محافظت و نگهداری از کابل‌های تلفن را ندارند و همین باعث شده این مسئله به نگرانی‌های آنها بیفزاید.
وی اضافه کرد: اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های روزانه بنده است که سرقت مکرر کابل‌های تلفن و قطعی مداوم ارتباط مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
این شهروند آبادانی گفت: امیدواریم مسوولان راهکار جدی به منظور رفع این مشکل اتخاذ کنند که این نگرانی مردم در آستانه شب عید برطرف شود.

 

سرقت 2000متر کابل تلفن در طول 10 روز گذشته
با این حال رییس اداره مخابرات آبادان در این باره گفت: در صورتی که سرقت کابل‌های تلفن به صورت طبیعی باشد، سریعا نسبت به جایگزین کردن کابل اقدام می‌شود.
سلمان سهیم‌پور بیان کرد: در صورتی که اعلام سرقت شود و ما سریعا نسبت به جایگزینی کابل اقدام کنیم و پس از 10 روز دوباره اعلام سرقت شود، کار برای مخابرات مشکل خواهد شد.
وی افزود: بارها پیش آمده که پنج الی شش بار کابل سرقت شده اقدام به جایگزینی کردیم و متاسفانه دوباره کابل به سرقت رفته است.
رییس اداره مخابرات آبادان ادامه داد: متاسفانه برخی تصور می‌کنند مخابرات گنجی از کابل دارد که به محض سرقت می‌تواند اقدام به جایگزینی کند.
وی بیان کرد: جلسات متعددی در فرمانداری آبادان با حضور نیروی انتظامی برگزار شده و به‌دنبال رفع این مشکل هستیم.
سهیم‌پور گفت: خیابان های ذوالفقاری، طیب، کوی ولی‏عصر(عج)، احمدآباد، کفشیه و مناطق حاشیه‌ای شهر بیشترین آمار سرقت را دارند.
وی اضافه کرد: البته اخیرا میزان سرقت‌ها در بیشتر مناطق سطح شهر افزایش یافته است و نارضایتی شهروندان را نیز به‌دنبال دارد.
رییس اداره مخابرات آبادان گفت: نیروی انتظامی تاکنون همکاری مطلوبی داشته و گشت‌های نیروی انتظامی نیز افزایش یافته اما این کافی نیست و رفع این مشکل نیازمند همت جمعی است.
وی بیان کرد: البته مخابرات در صورتی که در انبار کابل داشته باشد، سریعاً نسبت به جایگزینی کابل اقدام می کند.
سهیم‌پور افزود: هنگامی که در انبار موجودی کابل نداشته باشیم به مراجعه کنندگان پیشنهاد می‌دهیم که منتظر بمانند یا به هزینه شخصی خود کابل را خریداری کنند و مخابرات نسبت به وصل آن به صورت رایگان اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: در 10 روز نخست اسفندماه نزدیک به دو هزار متر کابل از مشترکان تلفن مخابرات آبادان به سرقت رفته است.

 

پلیس در حال پیگیری جدی موضوع است
فرمانده انتظامی آبادان نیز در این باره گفت: کابل مخابراتی ارزش ریالی ندارد و هنوز هدف سرقت کابل‌ها مشخص نشده است.
احمد چنداز عنوان کرد: از هزار متر کابل مخابراتی 100 گرم سیم مس نیز به‌دست نمی‌آید بنابراین سرقت کابل‌ها دلیل منطقی ندارد.
وی افزود: افزایش سرقت‌های کابل‌های تلفن در چند روز اخیر در نقاط مختلف شهرستان شایع شده است.
فرمانده انتظامی آبادان ادامه داد: در پی بازرسی‌های مأموران نیروی انتظامی در انبار دو ضایعات فروشی مقداری کابل تلفن مشاهده شده است.
وی گفت: روز گذشته با پرسنل نیروی انتظامی جلسه‌ای برگزار کردیم و در این راستا تأکید شد با افزایش گشت‌زنی و بررسی سرقت‌ها سارقان هرچه سریع‌تر دستگیر شوند.
در حال حاضر سرقت کابل‌های تلفن در نقاط مختلف آبادان به ‌ویژه در حاشیه شهر منجر به قطع ارتباط تلفنی و اینترنتی شهروندان متعددی شده است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو